در حال بارگذاری
یادداشت؛

مشارکت حداکثری و بیمه کشور در برابر تهدیدات

شماره خبر : 610 - https://asreatrak.ir/short/VbPx5

مشارکت‌های حداکثری در انتخابات باعث می‌شود ترفندهای ایران‌هراسی که دشمن علیه ایران به راه انداخته خنثی و در مقابل تهدیدات خارجی کشور را بیمه کند.

 به گزارش عصر اترک، حجت‌الاسلام مهدی براتیان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد در یادداشتی با موضوع انتخابات نوشت: مسئولیتی که رئیس‌جمهور در جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار می‌شود باتوجه‌به اینکه در قبال جبهه مقاومت و حمایت از مستضعفان است، بنابراین باید شرایط خاصی را داشته باشد.

 یک رئیس‌جمهور باید از دانش و تجربه لازم برای انجام‌وظیفه این شغل پیچیده برخوردار باشد و صلاحیت تجربه شامل درک عمیقی از مسائل داخلی و خارجی، مهارت‌های حل مسئله توانایی تصمیم‌گیری قاطعانه را داشته باشد.

 همچنین رئیس‌جمهور باید فردی صادق و قابل‌اعتماد باشد و بتواند به تعهداتش عمل کند، به‌طوری‌که شعار ندهد و تعهداتی که نمی‌تواند نسبت به آن پایبند باشد را نباید عنوان کند؛ زیرا با اجرایی‌نشدن آن نگاه مردم نسبت به‌نظام تغییر خواهد کرد.

 فردی که قرار است رئیس‌جمهور باشد باید متعهد به شفافیت و پاسخگویی به مردم باشد.

 علاوه بر این باید عدالت، انصاف، شجاعت و عزم جدی نسبت به اجرای کارها داشته باشد، رئیس‌جمهور باید در مقابل هجمه‌ها ایستادگی کند و در تصمیم‌گیری مصمم باشد و برای تحقق اهدافش استوار گام بردارد و در مقابل چالش‌ها تسلیم نشود.

 یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور مهارت‌های ارتباطی قوی است که باید بتواند به طور مؤثر با مردم و رهبران دیگر کشورها ارتباطات خارجی را داشته باشد.

 رئیس‌جمهور باید از طبقه اکثریت مردم باشد که درد مردم را درک کند و بتواند گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند.

 قدرت وحدت در راستای اتحاد مردم در یک هدف مشترک از دیگر ویژگی‌های مهم یک رئیس‌جمهور است که می‌خواهد ایرانی مستقل و پایدار با اکثریت مردم را بدون اختلاف به یک اجماع برساند.

 یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور چشم‌انداز آینده است، بنابراین باید زیرساخت‌هایی را آماده کند که بعد از اتمام کار ریاست‌جمهوری نیز از بین نرود و دیگران را برای تحقق چشم‌انداز پای‌کار بیاورد و اگر رئیس‌جمهور چشم‌انداز خوبی داشته باشد، نخبگان همراهی خواهند کرد.

 نکته دیگر از ویژگی‌های بارز یک رئیس‌جمهور، تعهد به خدمت است، براین‌اساس منافع ملی مردم و خدمت باید جزو تعهد واقعی یک رئیس‌جمهور باشد و با کنارگذاشتن منافع شخصی‌اش، بهترین منافع را برای مردم و کشورش فراهم کند.

 سابقه قوی در خدمات عمومی، مهارت‌های دیپلماتیک قوی، باتجربه و آگاه در اقتصاد و تجارت بخشی دیگر از مولفه‌های انتخاب یک رئیس‌جمهور اصلح است که در مجموع می‌توان کلیدی‌ترین ویژگی یک رئیس‌جمهور را مهارت راهبردی آن فرد عنوان کرد.

 برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح با افزایش آگاهی و سواد سیاسی مردم، آموزش و اطلاع‌رسانی، روشنگری در شبکه‌های اجتماعی، بحث و گفتگو دررابطه‌با مسائل می‌تواند کمک‌کننده مسیر باشد.

 همچنین برای روشنگری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان بل برگزاری جلسات و سخنرانی، مناظره‌ها و تبادل نظر می‌توان به انتخاب فرد اصلح کمک و مشارکت را بالا برد.

 نکته بعدی برای بالابردن مشارکت حداکثری حمایت از رسانه‌های آزاد و مستقل است، رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به مردم دارند، بنابراین اگر رسانه امین باشد و به مردم حرف درست را بدون سوگیری نسبت به افراد خاص فعالیت کند و مسئولان به رسانه‌ها فضا بدند که بادقت لازم بتوانند آزادانه حرف مردم را منتقل کنند.

 برای افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات باید فضای انتخاباتی و رقابتی با ایجاد فرصت برابر برای نامزدها و مقابله با تخلفات انتخاباتی ایجاد شود که افراد با تخریب‌هایی که از طرف مقابل دارند ناامیدی را در جامعه به جا نگذارند.

 برگزاری انتخابات توسط خود مردم انجام می‌شود که با وجود اصول و ضوابط قانونی اعتمادسازی ایجاد شده است.

 مشارکت حداکثری مردم باعث همبستگی ملی و استحکام ایران در عرصه سیاست خارجی می‌شود، همچنین اتکا نظام به آرای مردم با حضورشان در انتخابات قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را به طور فزاینده‌ای افزایش می‌دهد.

 حضور پرشور مردم باعث ناامیدی دشمن می‌شود، وقتی امیدآفرینی در داخل کشور باشد و کنار هم باشیم مطمئناً مسائل داخلی نیز حل خواهد شد.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات